27 września chętni uczniowie Naszej Szkoły zmierzyli się z pisaniem XI Dyktanda Niepodległościowego „Po polsku o historii”. Jest to wyjątkowy projekt edukacyjny adresowany do uczniów wszystkich typów szkół. Ideą projektu jest nie tylko sprawdzian znajomości języka ojczystego, ale też okazja, by przywołać pamięć o najważniejszych postaciach i wydarzeniach współczesnej historii Polski (po roku 1918). Dyktando jest także szczególną, aktywną formą wspólnych obchodów Święta Niepodległości przez społeczność szkolną, ponieważ ogłoszenie laureatów etapu wojewódzkiego wypada właśnie wtedy.
W latach 2013 - 2016 projekt był realizowany tylko w szkołach województwa małopolskiego. Popularność tego przedsięwzięcia sprawiła, że od roku 2017 uczestnikami Dyktanda są uczniowie kolejnych województw oraz szkół polskich poza granicami kraju. W tym roku do pisania Dyktanda przystąpili uczniowie ze szkół województw: dolnośląskiego, małopolskiego, opolskiego, podkarpackiego, śląskiego, świętokrzyskiego, pomorskiego oraz liczna grupa szkół polskich za granicą (z Ukrainy, Białorusi, Litwy, Łotwy, Estonii i Mołdawii).
Podobnie jak w poprzednich latach, również w tym roku, Nasza Szkoła odpowiedziała na apel organizatorów i przyłączyła się do XI edycji Dyktanda. Pięcioro uczniów podzielonych na dwie kategorie wiekowe (klasy: V-VI i VII-VIII) pokonywało zakręty polskiej ortografii poznając przy okazji ojczystą historię. Młodsi uczniowie dowiedzieli się, kim byli „Tatrzańscy herosi”. Tym mianem nazwano kurierów, którzy działali podczas II wojny światowej jako konspiracyjni łącznicy między okupowaną Polską, a rządem na emigracji. Z kolei uczniowie klas starszych mieli okazję przekonać się, jaką rolę w krzewieniu idei niepodległości mają plakaty. Okazało się, że w dobie wszechobecnej kultury obrazkowej znaczą one więcej niż tysiąc słów!
Miło nam ogłosić, że najlepszy wynik w kategorii klas V-VI uzyskał Maciej Adamczyk - uczeń klasy VI B – jest to 72/100 możliwych do uzyskania punktów.
Natomiast wśród uczestników Dyktanda z klas VII – VIII najwyższy wynik osiągnął uczeń kl. VII B - Marcel Styczeń zdobywając 63,5p.
Gratulujemy udziału również pozostałym uczestniczkom Dyktanda – są nimi Julia Krzyk, Malwina Jędrosz oraz Lena Kubik z klasy VII A.
Chociaż uzyskane wyniki nie zapewniły żadnemu uczestnikowi przejścia do etapu wojewódzkiego, to niezwykle cieszymy się, że swoim udziałem przyczynili się do krzewienia idei niepodległościowych wśród naszej społeczności szkolnej.
(Tekst: Elżbieta Kiszka)
Dzień Chłopaka w klasie 6b
Obchody Dnia Chłopaka w klasie 6b rozpoczęły się 29. września od wręczenia specjalnie na ten dzień przygotowanych dla chłopców upominków.
Dalsze świętowanie w klasie miało miejsce na zajęciach z wychowawcą i były to gry planszowe. Wspólne gry były doskonałą okazją do integracji zespołu klasowego i radosnej zabawy.
Uczniowie klas trzecich przystąpili do realizacji Projektu Edukacyjnego ,,Klasa w Terenie”.
Głównym celem projektu ,,Klasa w terenie” jest promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Zachęcenie uczniów do „opuszczenia” swoich sal lekcyjnych i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby promować edukację terenową prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły. Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ,,Klasa w terenie” jest skierowany do uczniów klas I-III.
Projekt realizowany jest od 1 października 2023 roku do 31 maja 2024 roku.
Wychowawczynie klas trzecich