
HOCKI KLOCKI
- realizacja inowacji pedagogicznej
w Przedszkolu Samorządowym
Na zajęciach grupie V "Smerfy" w ramach innowacyjnego programu wspierania motoryki
małej i motoryki dużej pt. "Sprawdzę sam czy zaczarowane rączki mam"
wykonaliśmy zadanie, które nosiło nazwę "HOCKI KLOCKI".

w Przedszkolu Samorządowym
Na zajęciach grupie V "Smerfy" w ramach innowacyjnego programu wspierania motoryki
małej i motoryki dużej pt. "Sprawdzę sam czy zaczarowane rączki mam"
wykonaliśmy zadanie, które nosiło nazwę "HOCKI KLOCKI".



W czasie zajęć realizowaliśmy następujace cele:
- usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,kształtowanie orientacji przestrzennej,
- usprawnianie narządów aparatu artykulacyjnego,
- ćwiczenia słuchu fonematycznego,
- podstawowa nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną (metoda krakowska),
- pobudzenie wyobraźni,
- podniesienie poziomu koncentracji,
- utrwalenie liczb,
- elementy terapii ręki.
Gościliśmy na zajęciach Panią Grażynkę Jakubowską - dziękuję jej za wsparcie, za pomoc i cenne wskazówki.
Autor innowacji
Katarzyna Czaja
Autor innowacji
Katarzyna Czaja
W zdrowym ciele zdrowy duch
Grupa V "Smerfy" wykonała czwarte zadanie z realizowanego w naszym przedszkolu innowacyjnego programu wspierania motoryki małej i motoryki dużej pt. "Sprawdzę sam czy zaczarowane rączki mam".
Ćwiczenia ogólnorozwojowe starszaków - zapraszamy do obejrzenia filmu "W zdrowym ciele zdrowy duch" przygotowanego przez Panią Kasię Czaja.
BAL KARNAWALOWY W PRZEDSZKOLU
Kolorowe stroje, skoczna muzyka, wesołe wygibasy z koleżankami i kolegami – w takiej atmosferze w minioną środę 7. lutego 2024 roku podczas balu karnawałowego bawiły się dzieci z Przedszkola Samorządowego. Z wielką ochotą uczestniczyły w rytmicznych tańcach i zabawach animowanych przez Panią Kasię Zydroń.

Tego dnia w przedszkolu pojawiały się kolorowe postacie. Przedszkolaki z dumą prezentowały bajeczne stroje na fotościankach. Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek, w salach przedszkolnych można było spotkać wróżki, księżniczki, biedronki, motylki, piratów, strażaków, policjantów, psi patrol, Hulka, Spidermana, Batmana, nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich postaci. Rozpoznać dzieci było bardzo trudno.

Wspólna zabawa przyniosła naszym wychowankom wiele radości i pozytywnych doświadczeń społecznych, to było głównym celem tego balu.




Biologia inaczej - projekty przedmiotowe uczniów klas V i VII
Projekty biologiczne w edukacji stanowią fascynujący sposób na zaangażowanie uczniów i rozwijanie ich zainteresowań nauką.
Interaktywne doświadczenia nie tylko utrwalają i poszerzają wiedzę uczniów na temat biologii, ale również mają wpływ na pozytywny rozwój edukacyjny i społeczny.



Na zdjęciach: klasy VII a i b praca w grupach - układ pokarmowy, klasy piąte - makieta komórki zwierzęcej i roślinnej.



Justyna Gorzałczany
Gimnastyka dla smyka - ćwiczenia ogólnorozwojowe w Przedszkolu
Główną potrzebą dziecka w wieku przedszkolnym są niewątpliwie zabawy i gry ruchowe. Gimnastyka wprowadza radosny nastrój i dobre samopoczucie, daje dziecku możliwość zaspakajania potrzeby ruchu i wpływa na jego wszechstronny rozwój.
Nasze starszaki pod okiem swoich wychowawczyń korzystają z możliwości zajęć sportowych i ćwiczeń gimnastycznych w swoich salach a także w hali sportowej.




Dbałość o zdrowie, harmonijny rozwój, sprawność i zaradność ruchową jest ważnym celem w wychowaniu przedszkolnym.
Negatywnym objawem rozwoju technicznego jest eliminowanie z życia wysiłku fizycznego, co prowadzi do różnych nieprawidłowości układu ruchowego. Korzyści, jakie dzieciom daje aktywność ruchowa i dbałość o zdrowie są nieocenione.
Przedszkolaki chętnie biorą udział w zajęciach i zabawach z różnego rodzaju przyborami, także nietypowymi np. balony, gazety, rolki po papierze toaletowym, kasztany, kłębki wełny itp. Stosowanie ich wyzwala inicjatywę i pomysłowość, dzieci wykorzystują doświadczenia w tworzeniu własnych ćwiczeń i zabaw ruchowych. Poszukują sposobów wyrażania swoich emocji i aktywności ruchowej.

Negatywnym objawem rozwoju technicznego jest eliminowanie z życia wysiłku fizycznego, co prowadzi do różnych nieprawidłowości układu ruchowego. Korzyści, jakie dzieciom daje aktywność ruchowa i dbałość o zdrowie są nieocenione.
Przedszkolaki chętnie biorą udział w zajęciach i zabawach z różnego rodzaju przyborami, także nietypowymi np. balony, gazety, rolki po papierze toaletowym, kasztany, kłębki wełny itp. Stosowanie ich wyzwala inicjatywę i pomysłowość, dzieci wykorzystują doświadczenia w tworzeniu własnych ćwiczeń i zabaw ruchowych. Poszukują sposobów wyrażania swoich emocji i aktywności ruchowej.



Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z ćwiczeń ogólnorozwojowych.