Biologia inaczej - projekty przedmiotowe uczniów klas V i VII
Projekty biologiczne w edukacji stanowią fascynujący sposób na zaangażowanie uczniów i rozwijanie ich zainteresowań nauką.
Interaktywne doświadczenia nie tylko utrwalają i poszerzają wiedzę uczniów na temat biologii, ale również mają wpływ na pozytywny rozwój edukacyjny i społeczny.
Na zdjęciach: klasy VII a i b praca w grupach - układ pokarmowy, klasy piąte - makieta komórki zwierzęcej i roślinnej.
Justyna Gorzałczany
Gimnastyka dla smyka - ćwiczenia ogólnorozwojowe w Przedszkolu
Główną potrzebą dziecka w wieku przedszkolnym są niewątpliwie zabawy i gry ruchowe. Gimnastyka wprowadza radosny nastrój i dobre samopoczucie, daje dziecku możliwość zaspakajania potrzeby ruchu i wpływa na jego wszechstronny rozwój.
Nasze starszaki pod okiem swoich wychowawczyń korzystają z możliwości zajęć sportowych i ćwiczeń gimnastycznych w swoich salach a także w hali sportowej.
Dbałość o zdrowie, harmonijny rozwój, sprawność i zaradność ruchową jest ważnym celem w wychowaniu przedszkolnym.
Negatywnym objawem rozwoju technicznego jest eliminowanie z życia wysiłku fizycznego, co prowadzi do różnych nieprawidłowości układu ruchowego. Korzyści, jakie dzieciom daje aktywność ruchowa i dbałość o zdrowie są nieocenione.
Przedszkolaki chętnie biorą udział w zajęciach i zabawach z różnego rodzaju przyborami, także nietypowymi np. balony, gazety, rolki po papierze toaletowym, kasztany, kłębki wełny itp. Stosowanie ich wyzwala inicjatywę i pomysłowość, dzieci wykorzystują doświadczenia w tworzeniu własnych ćwiczeń i zabaw ruchowych. Poszukują sposobów wyrażania swoich emocji i aktywności ruchowej.
Negatywnym objawem rozwoju technicznego jest eliminowanie z życia wysiłku fizycznego, co prowadzi do różnych nieprawidłowości układu ruchowego. Korzyści, jakie dzieciom daje aktywność ruchowa i dbałość o zdrowie są nieocenione.
Przedszkolaki chętnie biorą udział w zajęciach i zabawach z różnego rodzaju przyborami, także nietypowymi np. balony, gazety, rolki po papierze toaletowym, kasztany, kłębki wełny itp. Stosowanie ich wyzwala inicjatywę i pomysłowość, dzieci wykorzystują doświadczenia w tworzeniu własnych ćwiczeń i zabaw ruchowych. Poszukują sposobów wyrażania swoich emocji i aktywności ruchowej.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z ćwiczeń ogólnorozwojowych.
Bogowie Starożytnej Grecji
tej zimy zagościli na szkolnych korytarzach.
W czasie lekcji języka polskiego piątoklasiści przebrani w antyczne stroje prezentowali postaci wybranych bóstw z greckiego Olimpu. Od razu w szkole zrobiło się radośniej.
Uczniowie rozmawiali o mitach dotyczących poszczególnych postaci, ich cechach charakteru, zakresie władzy a także atrybutach z jakimi kojarzą się bogowie.
DZIEŃ PIZZY
,,Jest okrągła niczym koło z nią jest smacznie i wesoło Pachnie warzyw całą gamą lubię ją zajadać z mamą".
W ostatnim tygodniu przed feriami w naszym przedszkolu odbywały się nietypowe zajęcia dla dzieci z pizzą w tle, ponieważ 9. lutego przypadał Międzynarodowy Dzień Pizzy.
Starszaki z grup SMERFÓW i SŁONECZEK uczestniczyły w praktycznych warsztatach kulinarnych własnoręcznie przygotowując swoją ulubioną kompozycję kulinarną. Mali kucharze z apetytem zjedli swoje minipizze wypieczone "w sam raz" przez nasze Panie Kucharki w przedszkolnym piecu.
Najmłodsze SKRZATY obejrzały film edukacyjny o powstawaniu tego popularnego dania, nazywały i segregowały produkty które mogą być użyte do przygotowania pizzy w kuchni a następnie wykonały pracę plastyczną samodzielnie komponując swój "kawałek pizzy".
U SÓWEK zapanował typowo włoski klimat.
Dzieci poznały historię pizzy, kraj z którego pochodzi oraz rozmawiały o jej ulubionych składnikach.
Następnie przyszedł czas na tworzenie wyjątkowego włoskiego specjału.
Sówki stworzyły ogromne pizze z papieru, wałkowały ,,ciasto” współpracując przy tym w grupie.
Dzieci rzucając kostkami losowały ilość i rodzaj składników, które umieszczały na swoich pizzach.
Przedszkolaki próbowały się również wczuć w rolę dostawcy pizzy i pomimo przeszkód, jak najszybciej dostarczyć produkt do klienta.
Średniaki czyli PROMYCZKI na swoich zajęciach również pracowały w grupowo i eksperymentowały plastycznie i sensorycznie tworząc kolorowy "sos" i ogromną, wspaniałą, kolorową kompozycję na szarym papierze.
Średniaki czyli PROMYCZKI na swoich zajęciach również pracowały w grupowo i eksperymentowały plastycznie i sensorycznie tworząc kolorowy "sos" i ogromną, wspaniałą, kolorową kompozycję na szarym papierze.
Uwieńczeniem dnia dla wszystkich dzieci były pyszne drożdżowe pizzerinki na podwieczorek. :-)
ZWIERZĘTA ZIMĄ
W styczniu przedszkolaki z grupy "Małe Sówki" dowiedziały się dlaczego ważne jest dokarmianie ptaków zimą i co na pewno nie powinno znaleźć się w karmniku.
W tematykę zajęć wprowadził nas film edukacyjny, na podstawie którego rozpoznawaliśmy ptaki na ilustracjach, dzieliliśmy ich nazwy na sylaby. Stymulowaliśmy zmysł dotyku i wzroku przy wykorzystaniu różnego rodzaju ziaren.
W tematykę zajęć wprowadził nas film edukacyjny, na podstawie którego rozpoznawaliśmy ptaki na ilustracjach, dzieliliśmy ich nazwy na sylaby. Stymulowaliśmy zmysł dotyku i wzroku przy wykorzystaniu różnego rodzaju ziaren.
Z zakresu edukacji matematycznej przeliczaliśmy ilość ptaków w karmnikach, a podczas zabawy ruchowej przy muzyce wykonywaliśmy ćwiczenia z zakresu motoryki małej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej ( przenoszenie pomponów spinaczami).
Na koniec Sówki wykonały piękne prace - ptaszki w karmniku, doskonaląc swoje umiejętności plastyczne.
Tematyka dokarmiania zwierząt, to doskonała okazja do kształtowania u dzieci poczucia odpowiedzialności, obowiązkowości oraz wrażliwości na los zwierząt.
Sówki już to wiedzą i obiecały na bieżąco dbać o nasz karmnik.
Zapraszamy do zobaczenia zdjęć z naszych zajęć w "Galerii".
Sówki już to wiedzą i obiecały na bieżąco dbać o nasz karmnik.
Zapraszamy do zobaczenia zdjęć z naszych zajęć w "Galerii".