Pyza na polskich dróżkach
Najmłodsi uczniowie naszej szkoly byli dziś na wycieczce w Krakowie. Pierwszoklasiści i dzieci z oddziałów przedszkolnych pod opieką swoich Pań i Rodziców uczestniczyli w spektaklu muzycznym w Teatrze Ludowym w Nowej Hucie. "Pyza na polskich dróżkach" to rozśpiewana i roztańczona lekcja geografii, historii i przyrody naszego kraju. Dzieci wraz z małą Pyzą poznawały nie tylko folklor różnych regionów ale takze najważniejsze skarby naszej Ojczyzny. Wizyta w prawdziwym teatrze wywarła na małych widzach niezapomniane wrażenie.
Nastepną godzinę milusińcy spędzili w Krainie Zabaw Dziecięcych "Aninkino" korzystając z wszelkich tamtejszych atrakcji przeznaczonych dla dzieci. Radosna zabawa w gronie rówieśników buduje dobre więzi w grupie szkolnej i sprzyja dobrym relacjom społecznycznym. Razem zdobywaliśmy wspólne pogodne doświadczenia.
Kierownikiem wycieczki była Pani Grażyna Jakubowska, a opiekunkami Panie Katarzyna Wójcik i Justyna Gorzałczany.
[Tekst: Als]
Szkolny konkurs piosenki patriotycznej
R E G U L A M I N
SZKOLNEGO KONKURSU PIOSENKI PATRIOTYCZNEJ
- 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Konkurs adresowany jest do uczniów Zespołu Przedszkolno-Szkolno-Gimnazjalnego w Nowym Brzesku. Organizowany jest w trzech kategoriach wiekowych:
szkoła podstawowa:
I kategoria: klasy 0 - III,
II kategoria: klasy IV-VI.
III kategoria klasy I-III gimnazjum.
Uczestnicy mogą występować solo, w duecie i w zespole.
- Termin realizacji: 09.11.2016r. (według ustalonego harmonogramu)
- Należy wypełnić zgłoszenia zawierające imię, nazwisko uczestnika, klasę, tytuł utworu. Zgłoszenia addajemy do organizatora - Pani Ewy Skóry.
- 2 CELE KONKURSU
- Popularyzowanie śpiewania pieśni patriotycznych,
- Wspieranie osób uzdolnionych wokalnie,
- Promocja wykonawców biorących udział w Konkursie,
- Kształtowanie umiejętności współzawodnictwa.
- 3 ZASADY UCZESTNICTWA
- Solista, duet lub zespół wykonuje jeden utwór wokalny o tematyce patriotycznej.
- Wykonawcy występują przy akompaniamencie nagranym na nośniku.
- Z jednej klasy może występować maksymalnie trzech wykonawców.
- 4 OCENA
Jury wyłoni laureatów w poszczególnych reprezentacjach biorąc pod uwagę następujące kryteria:
- dobór repertuaru,
- interpretacja,
- ogólne wrażenie artystyczne.
Postanowienia końcowe:
- Przesłuchania konkursowe odbędą się 09.11.2016 r.
- Uroczysty Koncert Finałowy odbędzie się w dniu 10.11.2016 r.
Poznajemy historię naszej Małej Ojczyzny odwiedzając miejsca Pamięci Narodowej
"Tym dla których Bóg, Honor i Ojczyzna były ważniejsze niż własne życie..." - ten napis odczytano w ostatnich dniach wielokrotnie ponieważ uczniowie naszej szkoły jak co roku odwiedzali z nauczycielami cmantarz i troskliwie zajęli się miejscami pamięci narodwej w naszej miejcowości. Uczniowie posprzątali i zpalili znicze na Grobie Nieznanego Żołnierza. Złożyli wiązankę biało-czerwonych kwiatów przy obelisku ku czci żołnierzy poległych w czasie II wojny światowej położonym przy ulicy Krakowskiej.
Poszczególne klasy miały na zajęciach religii lub godzinach z wychowawcą wyjścia na cmentarz. Po drodze dzieci zatrzymywały się na Starym Rynku, gdzie jest wsadzony Dąb Pamięci o ofiarach z Katynia. Na cmentarzu oprócz modlitwy za poległych w obu wojnach żołnierzy uczniowie mieli okazję dowiedzieć się o grobach i pomnikach z okresów zaborów liczących ponad sto lat.
W szkole zorganiozwano zbiórkę biało-czerwonych zniczy. Samorząd Uczniowski wraz z opiekunami zajął się posprzątaniem pominka Nieznanego Żołnierza.
W dniu Wszystkich Świętych zapalone w tym miejecu będzie mnóstwo zniczy - znaków naszej pamięci o poległych w obronie naszej Ojczyzny.
[Tekst: Als, foto: E.Skóra, foto "galeria": Als]
Apel Samorządu Uczniowskiego przed Dniem Zmarłych
Dziś odbyło się spotkanie informacyjne dla klas IV-VI zorganizowane przez Samorząd Uczniowski. Na poczatku Przewodniczące SU powitały wszystkich i podziękowały uczniom za wzięcie udziału w zbiórce zniczy.
Podkreślono tradycyjnie religijny wymiar zbliżajacego się Święta Wszystkich Świętych. Dzień 1. listopada w naszym kraju jest dniem zadumy i pamieci o zmarłych członkach naszych rodzin, poległych żołnierzach i innych osobach, które były ważne dla społeczności. Podobnie jest w Zaduszki przypadające na następny dzień po Święcie Zmarłych. Czekające nas dni będziemy więc przeżywac w atmosferze powagi i zadumy nad przemijaniem.
Pod rozwagę uczniów poddano także czy należy kultywować anglosaską tardycję Helloween.
Przypomniano także o konieczności kulturalnego i bezpiecznego zachowania w miejscach publicznych w nadchodzących dniach wolnych od zajęć dydaktycznych.
Na zakończenie uczniowie klasy IVa zaśpiewali na apelu piosenkę "Alleluja" Boba Dylana.
[Tekst i foto: Als]
Zabawy z Indiańskiej wioski
Na swoich zajęciach w szkole oddział IV i oddział V czyli "zeróweczki" pod opieką swoich pań Justyny Gorzałczany i Katarzyny Wójcik zorganizowały zabawy związane z poznaniem Indiańskich zwyczajów. Tradycje te z racji na swoją
specyfikę przypadły do gustu każdemu dziecku.
Dzieci z dużym zaangażowaniem robiły samodzielnie indiański totem oraz kolorowe pióropusze na głowę.
W trakcie zajęć poznały nowe rytmiczne "indiańskie piosenki" z liczeniem i pokazywaniem gestów. A na
koniec powstał "indiański dywan" w etniczne wzory stworzone przez odbijanie rączek wszytskich dzieci
uczestniczących w zajęciach.
Zdjęcia już do zobaczenia w naszej zakładce "Galeria"
[Tekst i foto: J. Gorzałczany]