Szkoła Podstawowa w Nowym Brzesku
Aktualności

Klasy trzecie w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej

Dnia 11.10.2016 r. uczniowie klas III a i III b udali się na wycieczkę po Jurze Krakowsko - Częstochowskiej. Pogoda nas nieco martwiła, gdyż zapowiadał się deszczowy dzień. Nawet Pan przewodnik był zmartwiony z tego powodu.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od  Zamku w Pieskowej Skale. Następnie przejechaliśmy do Jaskini Nietoperzowej. W jaskini jakbyśmy się cofnęli w czasie. Widzieliśmy kości wymarłych zwierząt: mamutów, tygrysów i nosorożców włochatych. Byli też obecni lokatorzy- nietoperze, które w stanie hibernacji spędzają zimę w jaskini. Zobaczyliśmy różne nacieki wapienne, które powstają na przestrzeni tysięcy lat. Można powiedzieć, że odczuliśmy potęgę czasu i przyrody. Bardzo ciekawym momentem była chwila, w której pan przewodnik zgasił światło i usłyszeliśmy niesamowitą ciszę, przerywaną tylko odgłosami spadających kropel deszczu, tzw ,,deszcz jaskiniowy".

Następnie przejechaliśmy do Ojcowa, gdzie w Ojcowskim Parku Narodowym przeszliśmy Doliną Prądnika do Muzeum. Tam oglądnęliśmy film 3D oraz wspaniałą wystawę. Przeszliśmy do ruin zamku, tzw. Orlego Gniazda, gdyż tak nazywane były wszystkie powstałe w tym regionie zamki. Dowiedzieliśmy się jak można było wydrążyć studnię na głębokość 40 m w skale wapiennej i wiele innych ciekawych rzeczy.

Okazało się, że pogoda była jednak dla nas łaskawa i w czasie, gdy spacerowaliśmy deszcz nie padał. Pan przewodnik Tomasz Ordyk bardzo ciekawie i przystępnie opowiadał dzieciom legendy, przekazywał ważne informacje i różne ciekawostki.
Serdecznie pozdrawiamy i dziękujemy!