Bogowie Starożytnej Grecji
tej zimy zagościli na szkolnych korytarzach.
W czasie lekcji języka polskiego piątoklasiści przebrani w antyczne stroje prezentowali postaci wybranych bóstw z greckiego Olimpu. Od razu w szkole zrobiło się radośniej.
Uczniowie rozmawiali o mitach dotyczących poszczególnych postaci, ich cechach charakteru, zakresie władzy a także atrybutach z jakimi kojarzą się bogowie.
DZIEŃ PIZZY
,,Jest okrągła niczym koło z nią jest smacznie i wesoło Pachnie warzyw całą gamą lubię ją zajadać z mamą".
W ostatnim tygodniu przed feriami w naszym przedszkolu odbywały się nietypowe zajęcia dla dzieci z pizzą w tle, ponieważ 9. lutego przypadał Międzynarodowy Dzień Pizzy.
Starszaki z grup SMERFÓW i SŁONECZEK uczestniczyły w praktycznych warsztatach kulinarnych własnoręcznie przygotowując swoją ulubioną kompozycję kulinarną. Mali kucharze z apetytem zjedli swoje minipizze wypieczone "w sam raz" przez nasze Panie Kucharki w przedszkolnym piecu.
Najmłodsze SKRZATY obejrzały film edukacyjny o powstawaniu tego popularnego dania, nazywały i segregowały produkty które mogą być użyte do przygotowania pizzy w kuchni a następnie wykonały pracę plastyczną samodzielnie komponując swój "kawałek pizzy".
U SÓWEK zapanował typowo włoski klimat.
Dzieci poznały historię pizzy, kraj z którego pochodzi oraz rozmawiały o jej ulubionych składnikach.
Następnie przyszedł czas na tworzenie wyjątkowego włoskiego specjału.
Sówki stworzyły ogromne pizze z papieru, wałkowały ,,ciasto” współpracując przy tym w grupie.
Dzieci rzucając kostkami losowały ilość i rodzaj składników, które umieszczały na swoich pizzach.
Przedszkolaki próbowały się również wczuć w rolę dostawcy pizzy i pomimo przeszkód, jak najszybciej dostarczyć produkt do klienta.
Średniaki czyli PROMYCZKI na swoich zajęciach również pracowały w grupowo i eksperymentowały plastycznie i sensorycznie tworząc kolorowy "sos" i ogromną, wspaniałą, kolorową kompozycję na szarym papierze.
Średniaki czyli PROMYCZKI na swoich zajęciach również pracowały w grupowo i eksperymentowały plastycznie i sensorycznie tworząc kolorowy "sos" i ogromną, wspaniałą, kolorową kompozycję na szarym papierze.
Uwieńczeniem dnia dla wszystkich dzieci były pyszne drożdżowe pizzerinki na podwieczorek. :-)
ZWIERZĘTA ZIMĄ
W styczniu przedszkolaki z grupy "Małe Sówki" dowiedziały się dlaczego ważne jest dokarmianie ptaków zimą i co na pewno nie powinno znaleźć się w karmniku.
W tematykę zajęć wprowadził nas film edukacyjny, na podstawie którego rozpoznawaliśmy ptaki na ilustracjach, dzieliliśmy ich nazwy na sylaby. Stymulowaliśmy zmysł dotyku i wzroku przy wykorzystaniu różnego rodzaju ziaren.
W tematykę zajęć wprowadził nas film edukacyjny, na podstawie którego rozpoznawaliśmy ptaki na ilustracjach, dzieliliśmy ich nazwy na sylaby. Stymulowaliśmy zmysł dotyku i wzroku przy wykorzystaniu różnego rodzaju ziaren.
Z zakresu edukacji matematycznej przeliczaliśmy ilość ptaków w karmnikach, a podczas zabawy ruchowej przy muzyce wykonywaliśmy ćwiczenia z zakresu motoryki małej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej ( przenoszenie pomponów spinaczami).
Na koniec Sówki wykonały piękne prace - ptaszki w karmniku, doskonaląc swoje umiejętności plastyczne.
Tematyka dokarmiania zwierząt, to doskonała okazja do kształtowania u dzieci poczucia odpowiedzialności, obowiązkowości oraz wrażliwości na los zwierząt.
Sówki już to wiedzą i obiecały na bieżąco dbać o nasz karmnik.
Zapraszamy do zobaczenia zdjęć z naszych zajęć w "Galerii".
Sówki już to wiedzą i obiecały na bieżąco dbać o nasz karmnik.
Zapraszamy do zobaczenia zdjęć z naszych zajęć w "Galerii".
Filmy uczniowskie - projekty biologiczne w klasach siódmych
Klasy siódme jako podsumowanie działu na lekcji biologii zrealizowały filmy na temat chorób układu oddechowego i pokarmowego.
Zapraszamy do obejrzenia.
Poniżej produkcja z kl 7a.
Oraz produkcja klasy 7b
Justyna Gorzałczany
POLISENSORYCZNE ZABAWY z Panią Zimą
W naszym przedszkolu dzieci biorą udział w różnorodnych zajęciach, które wspierają wszechstronny rozwój najmłodszych.
Czym są gry i zabawy polisensoryczne? Są to wszelakie aktywności, które sprawiają, że podczas zajęć możemy dotykać, słuchać, smakować, wąchać, poruszać się, czyli uruchomić wszystkie swoje zmysły, aby nie tylko w przyjazny, ale przede wszystkim w naturalny sposób przyswoić otaczającą nas rzeczywistość.
Zapraszamy do obejrzenia filmu (link) z zajęć inspirowanych muzyką Antonio Vivaldiego w grupie Sówek.