Szkoła Podstawowa w Nowym Brzesku
Aktualności


Dzień Babci i Dziadka w naszym Zespole Przedszkolno - Szkolnym

Z okazji Dnia Babci i Dziadka dzieci z naszj szkoły i przedszkola wraz z wychowawczyniami i rodzicami przygotowały dla swoich babć i dziadków przeróżne miłe spotkania. Były to wydarzenia artystyczne i niespodzianki plastyczne, którymi obdarowały zaproszonych seniorów. Oto kilka relacji:

 * * *

19 stycznia 2018r. przedszkolaki z grupy III (maluszki) i grupy IV (zerówka)pod kierunkiem Katarzyny Wójcik i Justyny Gorzałczany wspólnie zaprezentowały program artystyczny z okazji Dnia Babci i Dziadka. Starszaki pokazały swój talent aktorski we współczesnym wydaniu, a maluszki dawały dobre rady swoim babciom i dziadkom. Dzieci z grupy IV pokazały układ taneczny do piosenki ,,Fireball ", a maluchy do piosenki z filmu ,,Greace”. Po występie dzieci  złożyły życzenia i obdarowały swoich gości prezentami, które samodzielnie zrobiły na warsztatach plastycznych.
Ze swoimi Babciami i Dziadkami usiadły do wspólnego poczęstunku, który przygotowali Rodzice i  panie z przedszkola. Bardzo im za to dziękujemy.

Wszystkim Babciom i Dziadkom gratulujemy tak wspaniałych wnucząt i życzymy wszystkiego najlepszego!

                                                                                                           Katarzyna Wójcik, Justyna Gorzałczany

* * *


22. stycznia 2018 roku nasza grupa V (czyli zerówka)  gościła wspaniałych gości,  Babcie i Dziadków. Dzieci wspólnie z wychowawczyniami przygotowały program słowno - taneczny. Każde dziecko złożyło życzenia ukochanym dziadkom, zatańczyło dla nich. Dużo wcześniej wspólnie z rodzicami i wychowawczyniami dzieci przygotowały drewniane świeczniki metodą decoupagu ,  papierowe zakładki do książek oraz kwiaty do wykonania których wykorzystaliśmy płyty CD. Rodzice przygotowali poczęstunek dla ukochanych gości – pyszne ciasta, pierniczki, soki i napoje. Dziękujemy.

                                                                                                                                   Elżbieta Wójcik

* * * 



Piosenka dla babci i dziadka





Nasza wielka wycieczka do Krakowa



Oto relacja z wyjazdu do Krakowa zerówkowych grupy V, IV oraz wczesnoszkolnych klas Iab, IIa, IIIabc.

WYJAZD DO TEATRU

23.01.2018r. wspólnie z klasami edukacji wczesnoszkolnej pojechaliśmy do Szkoły Muzycznej w Nowej Hucie gdzie dzieci obejrzały spektakl teatralny "Zaczarowany ołówek" przygotowany przez Teatr Młodego Widza z Wolimierza. Barwna scenografia, piękne kostiumy, wspaniała gra aktorska, efekty świetlne oraz interesująca fabuła dotycząca rozwiązywania konfliktów, wiary w siebie i walki z przeciwnościami losu,  bardzo się widzom podobała  i dostarczyła wielu wrażeń. 
Główny bohater Michaś za pomocą czarodziejskiego ołówka otrzymanego od maga, pokonywał wszystkie przeszkody jakie napotkał.  Pewnego dnia zostaje porwana jego przyjaciółka . Wybiera się więc  w podróż która ma na celu uwolnienie jej z rąk złego czarodzieja. Pomaga mu w tym  oczywiście "czarodziejski ołówek".
Przedstawienie dostarczyło nam  sporą dawkę śmiechu, ale  i odrobinę dreszczyku emocji. Wspaniały występ, dzieci nagrodziły brawami. 
Później pojechaliśmy na wystawę Szopki Krakowskiej na ulicy Lubicz.

ZWIEDZANIE MUZEUM SZOPKI KRAKOWSKIEJ

Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, organizator Konkursu i Wystawy Pokonkursowej, kolekcjonuje szopki od 1945 r. Obecnie posiadają najbogatszą w świecie kolekcję szopek krakowskich. Na podstawie tego zbioru bez trudu można prześledzić rozwój i przemiany zachodzące w sztuce szopkarskiej. Wyraża się on zarówno w doborze zastosowanego materiału, oświetlenia, konstrukcji, architekturze, sposobie zdobienia, kolorystyce, jak i rozmaitości postaci występujących w szopkach. 
Czerpiąc natchnienie z krakowskich budowli, szopkarze budowali szopki przypominające pałace z baśni. Nasze zdumienie wzbudziły nie tylko ogromne kolorowe budowle, ale także dopracowane w najmniejszych detalach miniatury jak szopka unieszczona na łyżeczczce.
Szopka krakowska, będąca fantazją na temat architektury naszego miasta i jego specyficznego klimatu, jest również świetną lekcją historii, działającą na wrażliwość estetyczną i uczucia. Piękna, przemyślana szopka, uczy, bawi i wzrusza.

Wychowawczyni grupy V
Elżbieta Wójcik
A w galerii kilka zdjęć z aparatu pani Anetki Kwiatek.
 


Doskonałe wyniki ogólnopolskiego konkursu matematycznego "Archimedes"

 

Jesienią 57 uczniów i uczennic naszej szkoły z klas III - VII rozwiązywało zadania matematyczne w XXVIII edycji ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy "Archimedes plus matematyka plus". Każda grupa wiekowa w ciągu 45 minut miała rozwiązać zestaw zadań konkursowych dopasowany do poziomu edukacyjnego na którym się znajdują. Następnie trzeba było przenieść swoje odpowiedzi na kartę, która została odesłana do organizatora. Wielu spośród naszych konkursowiczów uzyskało wysokie lokaty i tytuły laureatów.

Lureaci I stopnia z wyróżnieniem, którzy mieli 100% poprawnych odpowiedzi w teście:

Bartek Mietła (IIIb)
Ania Sobczyk (IIIc)
Kacper Szuba (IIIc)

Laureaci I stopnia (którzy popełnili tylko jeden błąd w całym teście)

Filip Gorzałczany (IIIc)
Maja Kaczmarczyk (IIIc)
Kacper Taff (IIIb)

Laureaci II stopnia (popełnili w całym teście tylko 2 błędy)

Wiktoria Poszwa (Va)
Natasza Dudzik (IVb)
Bartosz Gaweł (IVb)
Julia Micuda (IVb)
Adam Adamczyk (IIIa)
Wiktoria Ochojska (IIIa)
Krzysztof Sałata (IIIb)

Laureat III stopnia

Miłosz Pawlicki (Va)

Laureaci IV stopnia

Bartosz Cywicki (IIIc)
Kinga Klasińska (IIIb)
Julia Płatek (IIIa)
Wiktoria Płatek (IIIa)
Zuzanna Ziarko (IIIc)

Laureaci V stopnia

Bartosz Płaszewski (Va)
Magdalena Kwiatek (IVb)
Zuzanna Miska (IVb)
Klaudia Znaj (IVb)
Daria Adamek (IIIa)
Antonina Miska (IIIa)

Dyplomy i nagrody dla laureatów oraz pozostałych uczestników zostaną wręczone na specjalnym apelu na koniec pierwszego półrocza
.

Serdeczne gratulacje! Powodzenia w kolejnych edycjach olimpiady wiedzy "Archimedes"!

Szkolny koordynator konkursu
Alicja Sendek





Coś dla umysłu i dla ciała


    W poniedziałek 22.
stycznia 2018 klasy Vab były na wycieczce w Krakowie. Głównym celem naszej wyprawy był udział w zajęciach przygotowujących do konkursu historycznego poświęconego antykowi organizowanym przez Instytut Filologii Klasycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.

    Aby dojść na miejsce prelekcji nasza grupa wędrowała przez dzielnicę Kazimierz. Na spacerze oglądaliśmy ślady pozostawione przez dawnych mieszkańców dzielnicy żydowskiej. Odwiedziliśmy także gotycką Bazylikę Bożego Ciała.

    Punktualnie zjawiliśmy się na wykładzie – było bardzo ciekawie. Okazało się, że życie codzienne w starożytnych Atenach i Sparcie było naprawdę niezwykłe. Po wykładzie połączonym z prezentacją zabytkowych waz, obrazów i innych pozostałości po kulturze Starożytnej Grecji wzięliśmy udział w warsztatach tradycyjnych tańców greckich i transliteracji greckiego alfabetu. Cała grupa w czasie całych zajęć była bardzo skupiona. Niektórzy z uczniów otrzymali materiały z wykładu ponieważ zadeklarowali swój udział w konkursie historycznym poświęconym antykowi – szkolnym organizatorem tego konkursu jest pani Małgorzata Toroń, która zaproponowała nam tematykę wycieczki. Z pewnością wiedzę zdobytą w trakcie zajęć uczniowie wykorzystają nie tylko na historii, ale też na języku polskim bo obydwie klasy rozpoczęły omawianie mitów greckich i rzymskich.

    Po intelektualnej przygodzie z antykiem udaliśmy się do krakowskiego parku trampolin „Go Jump” gdzie przez godzinę korzystaliśmy z wszystkich atrakcji tego miejsca: przeróżnych trampolin, boisk, bieżni, basenów z gąbkami, parku linowego oraz skoczni. W celu bezpiecznego pobytu w „Go Jump” nad uczestnikami zabawy czuwali trenerzy i opiekunowie. Aby nie doznać kontuzji trzeba było ściśle przestrzegać zaleceń pracowników i regulaminu korzystania z poszczególnych atrakcji. Naszym celem było pokazanie uczniom, jak aktywnie i ciekawie można spędzać wolny czas z przyjaciółmi a także ile radości może przynieść aktywność fizyczna.


„ Proszę Pani, to była moja najlepsza wycieczka” - powiedział jeden z uczniów wysiadając z autokaru.

    Dla nas nauczycieli to też był dobry czas, bo uczniowie w każdym z odwiedzanych miejsc byli zainteresowani poznawanymi atrakcjami, zachowywali się kulturalnie i byłyśmy z nich dumne.

 

Wychowawczynie

Maria Bąk i Alicja Sendek