Szkoła Podstawowa w Nowym Brzesku
Aktualności
 Uczniowie klas IV i V  w Beskidzie Sądeckim

W czwartek 30.09.2021r uczniowie klas IV i V odbyli jednodniową wycieczkę w Beskid Sądecki. Była to wycieczka turystyczno-krajoznawcza, która prowadziła przez Rezerwat Ścisły Łabowiec do Schroniska PTTK na Łabowskiej Hali położonego 1061 m n.p.m. Wędrując przez obszar ścisłej ochrony wytyczonymi szlakami podziwialiśmy w  deszczu i we mgle starodrzew bukowo-jodłowy oraz leśne runo z rzadkimi mszakami, paprotnikami
i porostami. Pan przewodnik opowiadał o roślinach chronionych a na własne oczy widzieliśmy oset górski-dziewięćsił bezłodygowy i goryczkę.

Obserwowaliśmy Salamandry plamiste, uznawane za najładniejszego polskiego płaza. Ich ciało jest czarne i błyszczące, pokryte żółtymi lub pomarańczowymi plamami. Ubarwienie salamander jest bardzo zmienne, nie spotyka się dwóch zwierząt o takim samym układzie plam na ciele. Z boku głowy zwierzę ma gruczoły wydzielające jad. Jest on niegroźny dla człowieka, ale może podrażniać np. oczy. Płaz ten przebywa w wilgotnych lasach, blisko wody, my spotykaliśmy salamandry w pobliżu Łabowczańskiego Potoku. Mimo niesprzyjającej pogody udało nam się dotrzeć do Schroniska, gdzie czekał na nas ciepły posiłek i gorąca herbata. Po odpoczynku w schronisku udaliśmy się w drogę powrotną do autokaru a następnie do Nowego Sącza. Zmęczeni, ale zadowoleni i w dobrych humorach wróciliśmy do Nowego Brzeska.